Sluiten
Essential Amino Acids 350g

Essential Amino Acids 350g

  • Alle 9 essentiële aminozuren (EAA)
  • Inclusief de 3 BCAA's (40%)
  • Inclusief tryptofaan
  • Correcte verhoudingen
  • Ultrazuivere Japanse kwaliteit
  • Vegetarisch en veganistisch
Kwaliteit getest door onafhankelijk laboratorium.
Bekijk analyserapport (.pdf)
Alle 9 essentiële aminozuren (EAA)

Inhoud

350 gram EAA-poeder (essential amino acids).

Dosering

Een dosering bestaat uit 3 maatscheppen (samen ongeveer 8 gram). Mix deze met minimaal 150 ml water, vruchtensap of sportdrank. Door iets langer krachtig te schudden gaat ook het minder goed oplosbare aminozuur L-leucine in oplossing. Neem 1 dosering voor het trainen en 1 dosering na het trainen. Gespreide inname tijdens de training is ook mogelijk.

Het is raadzaam om na de inname van de laatste dosering essentiële aminozuren (uiterlijk binnen een uur) eiwitten te eten of een eiwitshake te drinken.

Voedingssupplementen zijn geen vervanging van een gevarieerde voeding.

Waarschuwing

Niet gebruiken bij (aanstaande) zwangerschap of bij borstvoeding.

Ingrediënten

Aminozurenmix bestaande uit:

  • L-lysine HCl
  • L-leucine
  • L-threonine
  • L-isoleucine
  • L-valine
  • L-phenylalanine
  • L-histidine
  • L-methionine
  • L-tryptofaan

De smaak Fruit Punch heeft de volgende extra ingrediënten:

  • Aroma
  • Zuurteregelaar citroenzuur
  • Zoetstof steviol glycosiden (stevia, E960)

Bevat geen bekende allergenen.

Krachtigste eiwitsupplement voor workout/training

Je kunt deze bijzondere mix van essentiële aminozuren (EAA´s) zien als het meest geconcentreerde en krachtige ‘eiwitsupplement’ voor peri-workout voeding (de periode kort voor, tijdens en kort na de workout of training). De redenen daarvoor: 

  • Het bevat 100% ‘eiwit’ als aminozuren.
  • Essentiële aminozuren zijn 100% opneembaar zonder vertering.
  • Deze mix van essentiële aminozuren mag je zien als een eiwitsupplement met de hoogst mogelijke PCDAAS score (‘protein digestion corrected amino acid score’). De PCDAAS is de ultieme bepaling van de kracht van een eiwit die gebaseerd is op de verhouding van aminozuren in het eiwit én de mate waarin het eiwit verteerbaar is.

Wat zijn essentiële aminozuren (EAA’s)?

Aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten. Er zijn 20 verschillende aminozuren nodig voor het maken van lichaamseigen eiwitten.

Elf van die aminozuren kan het lichaam zelf maken, de zogeheten niet-essentiële aminozuren. Negen aminozuren kan het lichaam niet zelf maken. Dat zijn de essentiële aminozuren. Net als vitamines en mineralen moeten de 9 essentiële aminozuren via de voeding worden aangevoerd.

Twee handige weetjes:
- Uit essentiële aminozuren kan het lichaam zelf de overige niet-essentiële aminozuren maken.
- Ten tijde van training verbruikt het lichaam essentiële aminozuren en ontstaat een relatief overschot aan de niet-essentiële aminozuren. 
 
Toepassing van essentiële aminozuren

Voedingseiwit in combinatie met krachttraining kan de spiermassa laten toenemen. Hoe hoogwaardiger het eiwit is, hoe beter het eiwit werkt. Hoe ‘hoogwaardig’ een eiwit is, wordt afgemeten aan het gehalte essentiële aminozuren van het eiwit en de verhouding tussen die essentiële eiwitten. De koning van de eiwitten is wei-eiwit (whey protein) met zo’n 50% essentiële aminozuren in gunstige verhoudingen.

Wil je een nog sterker geconcentreerde bron van essentiële aminozuren dan wei-eiwit, dan is onze ´Essential Amino Acids´ de beste keuze. Het bevat alle 9 essentiële aminozuren in correcte verhoudingen.

Zodra ook maar 1 van de 9 essentiële aminozuren tekortschiet, stopt de eiwitsynthese. Het lichaam kan het tekortschietende essentiële aminozuur namelijk niet zelf maken.
 
Timing van de inname van essentiële aminozuren

Het spijsverteringsproces kost veel energie en vraagt een ruime bloedtoevoer. Tijdens intensieve training zal de spijsvertering door het lichaam op een heel laag niveau gezet worden om energie vrij te maken voor de inspanning. De bloedtoevoer wordt grotendeels verplaatst van de darmen naar de spieren. Daarom is vaste voeding en zelfs een licht verteerbare eiwitshake met wei-eiwit niet optimaal om vooraf of tijdens een training te gebruiken.

Vrije vorm essentiële aminozuren hoeven niet verteerd te worden. Ze kunnen direct worden opgenomen. Ze zijn daarom de ideale ‘eiwitbron’ om ten tijde van de training gebruiken.

Essentiële aminozuren worden rondom de training toegepast (peri-workout). Ze kunnen voor, tijdens en na de training ingenomen worden. Bijvoorbeeld één dosering 0 tot 15 minuten voorafgaand aan de training en één dosering kort na de training.

Twee doseringen essentiële aminozuren (ongeveer 16 gram) die samen in één keer na het trainen wordt ingenomen, zal voor veel mensen teveel zijn. De capaciteit van de darmen tot opname van de vrije vorm aminozuren wordt dan overschreden. Een gespreide inname van de helft voor de training en de helft na de training, ondervangt dit probleem. 
 
Combineren van voeding met essentiële aminozuren

De opname van vrije vorm aminozuren is snel. Hierdoor stopt de aanvoer van aminozuren vanuit de darmen naar het lichaam ook weer na korte tijd. Om na de training voor een langere periode de spiereiwitsynthese op peil te houden is het noodzakelijk om aansluitend eiwitrijke voedingsmiddelen te eten. Het is raadzaam om uiterlijk een uur na de inname van de laatste dosering essentiële aminozuren, eiwitten te eten of een eiwitshake te drinken.

Het is toegestaan om een post-workout shake te combineren met essentiële aminozuren. Dit zal de opname van de aminozuren niet of nauwelijks vertragen.

Voor een maximale spiergroei dient niet alleen de spiereiwitsynthese maximaal verhoogd te worden, maar moet ook de afbraak van spiereiwit verlaagd worden. Een hoge inname van voeding rijk aan eiwitten en/of koolhydraten maakt dit mogelijk. Kortom, het gebruik van essentiële aminozuren moet niet los gezien worden van het eten van voldoende goede voeding.

Onderscheidende kenmerken van ´Essential Amino Acids´ van Power Supplements

  • De verhoudingen tussen de 9 aminozuren zijn gebaseerd op wetenschappelijke studies naar het gebruik van essentiële aminozuren bij krachttraining. Bij een te geringe hoeveelheid van 1 van de 9 essentiële aminozuren, is de rest van de aminozuren niet meer bruikbaar voor het lichaam.
  • Alle essentiële aminozuren zijn aanwezig inclusief (L-)tryptofaan. Ook tryptofaan is een essentieel aminozuur. Toch wordt tryptofaan vaak weggelaten uit ‘EAA blends’. Een supplement met essentiële aminozuren welke geen tryptofaan bevat, heeft een biologische waarde van 0.
  • De 9 aminozuren zijn afkomstig van 2 Japanse fabrikanten. De Japanse fabrikanten staan wereldwijd bekend als de experts op het gebied van aminozuurproductie.
  • De essentiële aminozuren zijn geproduceerd door fermentatieprocessen (vegetarisch en veganistisch) in plaats van dat ze afkomstig zijn van slachtafval, veren of haren. Het aminozuur L-methionine is nog niet te maken door middel van fermentatie. L-methionine is via synthese bereid en is 100% natuuridentiek (eveneens vegetarisch en veganistisch). 
  • Dit voedingssupplement is vrij van synthetische zoetstoffen.

De vergelijking EAA’s versus (hoge doseringen) BCAA’s

  • ´Essential Amino Acids (EAA´s) bestaat voor 40% uit de 3 BCAA aminozuren L-leucine, L-isoleucine en L-valine. Twee doseringen EAA’s bevatten samen ruim 6 gram BCAA’s in de bekende 2:1:1 verhouding.
  • Naast de BCAA’s bevat dit hoogwaardige EAA supplement nog 5 essentiële aminozuren.
  • Hogere doseringen BCAA’s kunnen een tekort veroorzaken aan de andere aminozuren door blokkering van de synthese van sommige aminozuren. Bij hogere doseringen aminozuren hebben EAA’s daarom de voorkeur boven BCAA’s. Dit geldt met name wanneer men nuchter traint en nog weinig (essentiële) aminozuren uit de voeding heeft opgenomen.
  • Hogere doseringen BCAA’s remmen de opname van het essentiële aminozuur (L-) tryptofaan vanuit de bloedbaan naar de hersenen. Dit kan leiden tot een ongewenste afname van de productie van de rustgevende neurotransmitter serotonine. Een goede EAA mix bevat tryptofaan waardoor dit probleem niet speelt.

Japanse kwaliteit

De ultrazuivere aminozuren in dit supplement zijn geproduceerd door twee vooraanstaande Japanse producenten. De aminozuren zijn geschikt voor vegetariërs en veganisten.

De smaak Natural bevat geen toevoegingen. De smaak Fruit Punch is gezoet met Stevia en vrij van synthetische zoetstoffen.

Specificatie (Naturel)

Per 8 grams (3 scoops) Per 100 grams
L-Leucine 1.58g 19.8g
L-Isoleucine 0.79g 9.9g
L-Valine 0.79g 9.9g
L-Lysine HCL 1.97g 24.6g
L-Threonine 0.99g 12.3g
L-Phenylalanine 0.79g 9.9g
L-Histidine 0.49g 6.1g
L-Methionine 0.40g 5.0g
L-Tryptophane 0.20g 2.5g

Energy 31 kcal / 130 kJ 388 kcal / 1622 KJ

Kwaliteit getest door onafhankelijk laboratorium.
Bekijk analyserapport (.pdf)

Darmproblemen

B David, 6 september 2020
Ik nam 10 gram voor en na het trainen en kreeg heel veel puistjes op mijn onderrug en schouders. Dit schijnt een teken van darmproblemen te zijn.

Smerig

Chris Gruiters, 21 juni 2020
Fruit punch. Echt te smerig voor woorden ik moet er bijna van kokken, MAAR als het werkt vindt ik dat geen probleem. Maar even serieus, de smaak moet ECHT beter jongens. Zo goor.

Gespierd

Richard Vanegdom, 6 januari 2020
Ik nam dit product mee op 4 weekse trektocht van stiltehuis pyreneeen. Kwam slank en gespierd terug!

Lost lekker op

Ray Pelegrin, 22 oktober 2019
Top produkt, lost lekker op !!

Top product

Dennis Khalil, 31 juli 2019
Top product voldoet aan alle eisen en doet wat het zegt

Effect moeilijk te achterhalen

Jos de Kroon, 24 juni 2019
Het effect van één supplement is moeilijk te achterhalen (een waardering is dan ook niet te geven). Ik hoop dat het een waardevolle/effectieve aanvulling is van de andere supplementen die ik gebruik.

Bitter maar aanrader

Jurjen Snor, 7 maart 2019
Werking super! Aanrader! Smaak is puur niet te doen (heel bitter). Ik mix het met Roosvicee ranja dan is het prima te drinken

Super

Diego Han, 9 april 2018
In 1 woord SUPER !!!!

Herstel is geweldig

Petra Bongers, 28 februari 2018
Dit is echt een super product: ik neem 1,5 gr 15 min voor de training op de nuchtere maag en kan hier 2 uur op sporten en gelijk na de training een ei...
lees meer

Super werking

Celine Theunissen, 6 december 2017
Top product! Helaas wel een zeer vieze smaak, maar dat kan bijna niet anders. Werking is super!

Prima

Jan, 27 juni 2017
prima product

Perfect spul

Rene Groenenberg, 21 juni 2017
perfect spul, heb al vele sites geprobeert maar dit is toch het beste spul voor mij.

Essential amino acids gebruiken icm leucine
3
andres
ik heb me deze net gekocht. ik gebruik momenteel hmb , creatine en leucine dagelijks.
kan ik essential amino acids nog erbij gebruiken? zoja wanneer ?
in verband met leucine want die neem ik momenteel 2 x per dag 3 gram.
bij ontbijt 3 gram en bij de shake na training ( halfuur naar training )
Powersupplements
Je kunt leucine, HMB en creatine op dezelfde dag gebruiken als de essentiële aminozuren.

Wanneer je 8 gram essential amino acids vooraf aan de training gebruikt en 8 gram achteraf, dan bevat dat onder meer ruim 3 gram leucine. De leucine na je training mag je dan achterwege laten. De leucine bij je ontbijt kan je handhaven.

HMB en creatine hebben geen invloed op de dosering van de essentiële aminozuren of vice versa.
andres
zoals je hierboven uitleg kom ik dan op 9 gram leucine ( met de leucine bij ontbijt )
maar nu zat ik te denken bij mijn ontbijt shake en mijn shake na training doe ik ook altijd whey poeder bij en daar zit ook leucine in dan kom ik makkelijk aan 12gram zoiets of moet ik de whey niet bij rekenen ?
Powersupplements
De maximale dosering geldt voor het losse leucine aminozuur dat je niet uit voedingseiwitten opneemt, maar als los supplement inneemt. Je hoeft de leucine uit wei eiwit daarom inderdaad niet mee te rekenen.
EAA of BCAA
1
Anoniem
Ik gebruik al geruime tijd jullie BCAA, zowel capsules voor de training en poeder en in de eiwitshake na mijn training. Adviseren jullie om BCAA te vervangen voor dit product? Komen er ook capsules?
Powersupplements
Als je aminozuren gebruikt voor spiergroei, dan is de combinatie van de 9 essentiële aminozuren in de meeste gevallen effectiever dan alleen de BCAA's.

De EAA mix bevat ongeveer 40% BCAA. Als je bijvoorbeeld 4 gram BCAA gebruikt en dit vervangt door 10 gram EAA (waarvan ruwweg 4 gram BCAA), dan is de EAA mix altijd sterker.

Vervang je 4 gram BCAA door 4 gram EAA (waarvan ruwweg 1,6 gram BCAA), dan zijn de BCAA's sterker. Dat is wel onder voorbehoud dat je die dag al eiwitten hebt gegeten voor de aanvoer van voldoende essentiële aminozuren. Heb je die dag nog geen eiwitten gegeten. Want dan is de EAA mix alsnog sterker ondanks de lage dosering.

De optimale dosering EAA is 8 gram voor de training en 8 gram na de training. Dit bevat samen ruim 6 gram BCAA's, maar is een stuk effectiever voor spieropbouw.

Een groot voordeel van de mix van essentiële aminozuren is dat je de optimale concentratie van alle noodzakelijke aminozuren voor spiergroei aan kunt voeren zonder dat je de training hindert met de vertering van eiwitten.
Hoe intensiever de training hoe zwaarder dit voordeel weegt.
Verschil tussen BCAA, essentiele aminozuren en hydrolis
4
andres
kun je me eens uitleggen verschil tussen die 3

- BCAA poeder
- essentiele aminozuren
- pepto pro caseine hydrolisaat

het gaat mij om tijdens training ( krachttraining en voetballen ) te nemen. voor beter herstel en spiergroei. volgens mij is pepto pro duurste maar ff niet na prijs kijken. welk is beste voor herstel en spiergroei

viel me trouwens op dat jullie BCAA 10 euro duurder is dan die van een concurrent , is dat vanwege de kwaliteit? want vanuit japan ?
Powersupplements
BCAA's, essentiële aminozuren en sterk gehydroliseerde eiwitten zoals Peptopro en Whey hydrolisaat DH25 hebben als overeenkomst dat ze zeer snel kunnen worden opgenomen. Ze hebben ook de eigenschap insuline afgifte te bevorderen (zeker in combinatie met koolhydraten) en de glycogeenvoorraad in de spier na inspanning versneld aan te vullen (in combinatie met inname van koolhydraten).

Er zijn verschillen tussen de effecten van supplementen met BCAA's, essentiële aminozuren en gehydroliseerde eiwit. De verschillen komen op het volgende neer:

Een eiwithydrolisaat zoals Peptopro of Whey Hydrolisaat DH25 bevat alle aminozuren die het lichaam gebruikt bij de opbouw van spieren en andere weefsels. Een deel van die aminozuren kan het lichaam eventueel zelf maken. Een deel kan het lichaam niet maken.

De aminozuren die het lichaam niet zelf kan maken zijn de essentiële aminozuren. Uit de essentiële aminozuren kan het lichaam naar behoefte de niet-essentiële aminozuren produceren.

De essentiële aminozuren worden als supplement aangeboden. Deze supplementen bevatten de essentiële aminozuren in de vorm van losse aminozuren. Het lichaam hoeft ze niet meer te verteren.

Een wei eiwit hydrolisaat of een caseine hydrolisaat zoals peptopro bevat zo'n 50% essentiële aminozuren. De rest van de aminozuren is niet-essentieël. In een goed eiwithydrolisaat is het merendeel van de aminozuren gebonden in ketens van 2 tot 3 aminozuren. Het lichaam kan deze vorm beter opnemen dan de vrije vorm aminozuren.

Vrije aminozuren zoals bij supplementen met essentiële aminozuren worden beperkt opgenomen. Er is een opnamelimiet. Vanaf een gram of 8 kunnen de darmen gaan protesteren. Afhankelijk van het soort aminozuur en persoonlijke verschillen tolereert men tussen de 5 en de 20 gram. Een goed gehydroliseerd eiwit met aminozuurketens is veel beter te verdragen. Hiervan kunnen hogere doseringen gebruikt worden.

Als je puur kijkt naar de essentiële aminozuren zou je tweemaal meer peptopro of whey hydrolisaat DH25 nodig hebben dan van een puur essentieel aminozuursupplement om hetzelfde spieropbouwend effect te krijgen. In de praktijk hebben de overige niet-essentiële aminozuren in de hydrolisaten echter ook een waarde. Daarom werkt de dubbele dosering hydrolisaat beter voor spieropbouw dan de essentiële aminozuren.

Die dubbele dosering is inderdaad wat kostbaarder duurder tenzij je onze whey hydrolisaat DH25 gebruikt. Dan is de prijs ongeveer vergelijkbaar met de essentiële aminozuren maar het resultaat is beter.

Nog een voordeel van het wei hydrolisaat is dat de (naturel) smaak beter is dan de smaak van de essentiële aminozuren. Wat je ook niet moet uitvlakken: de essentiële aminozuren zijn allemaal geproduceerd door procestechnologie. Je mag hopen dat de kwaliteit goed is en het materiaal geen grote mate van vervuiling bevat. Helaas ken ik niet 1 supplement met essentiële aminozuren waarbij de fabrikant van de grondstof (de aminozuren) genoemd wordt. Voor een product als aminozuren is een goede kwaliteitscontrole heel belangrijk.

Een (melk)eiwithydrolisaat is een product van normale Europese koemelk. Het proces van hydrolyse wordt uitgevoerd in Europese landen. Dit is een veilig product.

Nu zal ik aangeven hoe de BCAA's in het plaatje passen. BCAA's zijn drie aminozuren uit het rijtje van essentiële aminozuren. Voor spiergroei zijn zij de belangrijkste. Het gehalte BCAA's in de spier wordt sterk verminderd bij intensieve spierarbeid. Extra aanvulling hiervan bovenop de aminozuren die door middel van voeding (en eiwitshakes) worden verkregen heeft in veel gevallen een positief effect op spierherstel en spiergroei.

Als je verder weinig eiwitten eet, zijn BCAA's niet de beste keuze. Er is een voldoende grote basisaanvoer van eiwitten/aminozuren nodig om BCAA's goed te laten werken. Maar als de basisvoorziening van eiwittenen daarmee aminozuren in orde is, kan de aanvulling met extra BCAA's voor een extra spieropbouw en spierherstel zorgen.

BCAA's zijn in in zekere zin efficiënter dan essentiële aminozuren. Je hebt er minder van nodig om een effect te bereiken. Een goede dosering is 5 gram tegen 15 gram voor essentiële aminozuren. Die 5 gram is goed te verdragen terwijl dit voor 15 gram essentiële aminozuren niet voor iedereen het geval is.

Nog even terugkomend op kwaliteit. Onze BCAA's zijn inderdaad de beste kwaliteit die er te koop is. Daar zit een hoger prijskaartje aan. Onze inkoopprijs van Japanse BCAA's is 3 tot 4 maal hoger dan de dumpprijzen van sommige Chinese handelaren! Toch is onze consumentenprijs voor het BCAA poeder slecht 30% hoger dan wat je in webwinkels kunt krijgen. De prijs is bijzonder scherp.
andre
voor het sporten eet ik altijd 6 sneden brood (met chocopasta) en 1 banaan
na het sporten een post workout drank met koolhydraten en peptopro, 30 minuten erna whey protein en maaltijd

maar wat is beter voor mij om voor of tijdens training erbij te nemen BCAA of whey hydrolisaat DH25 ?

ieder geval mooie duidelijk antwoord op mijn vraag gekregen, bedankt
Powersupplements
Ik denk dat je progressie kunt maken door de chocopasta te vervangen door iets anders. Mijn grootste bezwaar van dit broodbeleg is de geraffineerde plantaardige olie die erin verwerkt wordt.

Het zou al beter zijn als je zelf je chocopasta maakt. Dat kan met ongeklopte biologische slagroom (veel beter dan geraffineerde plantaardige olie), cacaopoeder, suiker en eventueel wat hazelnootpasta (pure gemalen hazelnoot).

Nu eet je voor het sporten geen eiwitten. Dat hoeft ook niet. Je kunt zelfs volledig nuchter trainen. Voor maximale spiergroei is de consumptie van eiwitten voor je training wel optimaal. Whey hydrolisaat DH25 is dan de beste keuze. In combinatie met de eiwitarme pre-workout voeding die je noemt, is de whey hydrolisaat DH25 een beter keuze dan de BCAA's.

Na de training kun je nog een beetje whey hydrolisaat gebruiken samen met eventueel wat fruit. Natuurlijke koolhydraten zijn gezonder dan geraffineerde koolhydraten in supplementen
andre
haha ik wist dat je mijn nutella ging afkeuren magoed ik ben helaas geen makkelijke eter , heb al pindakaas geprobeerd als broodbeleg maar vind ik ook niks maar ik zal eraan werken.

ok de whey hydrolisaat dh25 is genoteerd.

bedankt

Bekijk ook
Whey Protein Hydrolysate DH25 1000g
Whey Protein Hydrolysate DH25 1000g